E-mail Markedsføring

baggrundsbillede

Hvad er e-mail markedsføring?

E-mail-markedsføring består af nyhedsbreve, som sendes ud til eksisterende kunder eller nye kunder, der skriver sig op til dine nyhedsbreve.

Selvom e-mail-markedsføring har været på markedet i mange år og er en af de ældre drenge i klassen, er e-mail-markedsføring stadig et af de absolut mest foretrukne og effektive markedsføringskanaler.

Faktisk kan ingen kanaler slå nyhedsbreve, når det gælder om at sælge.

Derudover er e-mail-markedsføring også en billig form for markedsføring, når det kommer til value for money. Det er derfor ikke for sjov, at flere kalder e-mail-markedsføring for “den bedste form for markedsføring”.

Nyhedsbreve kan netop være en rigtig god investering for dig og din virksomhed, og heldigvis er du landet på den helt rigtige side. I Advertime er vi nemlig eksperter i at rådgive, såvel som at udføre effektiv og strategisk markedsføring gennem e-mails. Vi skræddersyer løsninger inden for e-mail-markedsføring, så de passer til netop dig ud fra dit budget.

email marketing Advertime

Lad Advertime løfte din virksomhed digitalt med en målrettet e-mail markedsføring

email-graph

Hvilken værdi kan vores e-mail markedsføring skabe for din virksomhed?

Vi hjælper dig bl.a. med at udforme en strategisk e-mail-kampagne, så vi sammen sikrer, at din virksomheds ydelser og produkter er i kundernes bevidsthed, når købebehovet opstår.

Ved at du lader os i Advertime hjælpe din virksomhed med din markedsføring, sikrer du dig, at du får allermest ud af din tid og dine penge – Advertime sørger for, at du får det optimale ud af e-mail-markedsføringen, uanset om du er et etableret firma eller helt grøn.

Vi hjælper dig derfor med at optimere dine nyhedsbreve og e-mail-markedsføring, eller hvis du er helt ny, sørger vi for at din e-mail-markedsføring giver din virksomhed en forrygende start.

På den måde får din virksomhed et løft, uanset antal år på bagen, så du kan vækste og samtidig bruge din tid på det i virksomheden, der giver mest mening for dig. Ligesom vi i Advertime gør, når vi hjælper dig med marketing.

3 konkrete ting vi kan hjælpe dig med mht. e-mail markedsføring

one

Strategi og planlægning

Der er adskillige forskellige strategier inden for e-mail-markedsføring, hvorfor det kan virke uoverskueligt eller vanskeligt Profeat lægge en plan. “Hvor skal man starte?”, tænker du måske.

Det har vi i Advertime svaret på, og derfor hjælper vi dig med at forme en tydelig og klar strategi ud fra dine behov og ønsker, så dine læsere får større værdi og kan konverteres om til salg i din virksomhed.

Sammen finder vi frem til formålet med dine nyhedsbreve, din konkrete målgruppe, og hvordan det afspejles i teksten og opsætningen af nyhedsbrevet.

Derudover hjælper vi dig med en strategisk klargøring af, hvornår og hvor ofte du skal sende dine nyhedsbreve ud, hvordan du skal indsamle tilmeldinger til nyhedsbreve og meget mere.

two

Professionelt design

Med udgangspunkt i dine ønsker og behov, udarbejder Advertime dit nyhedsbrev i et responsivt design, således dine nyhedsbreve kan læses på alle enheder, uanset om dine læsere benytter en computer, smartphone eller tablet m.m.

Vi sørger for, at alle funktioner er korrekt opstillede, og at nyhedsbrevene linker videre til f.eks. din hjemmeside, dine kontaktoplysninger, virksomhedens Facebook-side eller andre digitale platforme.

Derudover hjælper vi dig også med altid at holde samme stil inden for din e-mail-markedsføring. Det sikrer dig, at dine kunder altid ved, at du er afsenderen.

F.eks. har du måske opdaget, at du ud fra dine tilmeldte nyhedsbreve fra professionelle virksomheder hurtigt kan afkode afsenderen, og du er således ikke i tvivl, om nyhedsbrevet i din indbakke er fra enten Saxo eller DBA.

Et kontinuerligt e-mail-design og dertilhørende opsætning af e-mails sørger for, at du fremstår professionelt og dine brugere lynhurtigt kan identificere dig. Dette er i sidste ende særligt værdifuldt, når du vil skabe en stærk og loyal relation mellem dig og dine kunder.

three

Inddeling af kundetyper

Uanset dine gode intentioner, er det umuligt at skrive dedikerede og motiverende nyhedsbreve til alle i ét og samme nyhedsbrev. Derfor er det altafgørende at kende din målgruppe, og dermed indkredse og afgrænse, hvem du specifikt vil nå ud til med din e-mail-markedsføring.

Hellere ramme bulls eye hos én bestemt målgruppe, end at skyde forbi dem alle ved at sigte med spredehagl.

Derfor hjælper vi dig med at inddele dine kunder i forskellige segmenter, samtidig med at vi skræddersyer dine produktioner, budskab og salgsargumenter til den målgruppe, du ønsker at overbevise.

Der kan være stor forskel på, hvilket indsats og udformning, der skal lægges for dagen med e-mail-markedsføring, alt efter målgruppen.

Med Advertimes professionelle og personlige rådgivning får du en stærk spiller med på holdet, der har høj faglighed og stor erfaring med netop e-mail-markedsføring.

Det samme gælder, når det kommer til den konkrete opsætning af nyhedsbrevene. Med en inddeling af kundetyper muliggør det derfor, at vi kan lave en opsætning af nyhedsbreve der virker, og altid er relevante for din målgruppe.

Relevante nyhedsbreve er vigtigt for at opnå succes med din e-mail-markedsføring og for fastholdelsen af dine kunder. I dag oplever danskerne en så stor informationstæthed, at konkurrencen om deres opmærksomhed er benhård. Derfor hjælper vi dig i Advertime med at ramme dine kunders opmærksomhed fra start og fastholde den ud fra vores effektive e-mail-markedsføringsløsning

gdpr (2)

Hvad med GDPR og e-mail markedsføring?

Hvad betyder GDPR for dit nyhedsbrev og e-mail-markedsføring? Hvis du er i tvivl, er du ikke alene.

GDPR er EUs persondataforordning (persondatalov), som blev vedtaget i maj 2018. Siden offentliggørelsen af udsigten til den nye lov, og i forbindelse med selve ikrafttrædelsen af loven, har loven om GDPR vakt en masse opsigt i medierne, ligesom mange små og mellemsmå virksomheder er blevet i tvivl om, hvad de nu må og ikke må efter loven. Særligt fordi der er varslet bøder i kæmpebeløb.

Du har dog ingen grund til at frygte dette, hvis du er kunde hos Advertime.

Vi sørger selvfølgelig for, at den e-mail-markedsføring du køber hos os, lever fuldt op til alle markedets love og regler. E-mail-markedsføring er nemlig stadig ét af de bedste steder at sætte ind, hvis du vil opruste din virksomhed digitalt.

En god tommelfingerregel i forbindelse med overholdelsen af GDPR og persondataforordningen er, at hvis du er i tvivl om, du har din modtagers samtykke i forvejen – så spørg altid for en sikkerheds skyld.

Vær konkret i den information du giver

Derudover stiller GDPR også krav til, at dine nyhedsbreve indholdsmæssigt skal holde sig inden for rammerne efter, hvad dine brugere har givet sit samtykke til.

Derfor er det en rigtig god idé at informere brugerne om, hvad de kan forvente at modtage med dine nyhedsbreve – ligesom du meget gerne må informere dem om, hvor ofte det kommer til at ske.

Det styrker tillige din virksomheds troværdighed, når du kridter helt rene linjer op.

Mange siger måske ‘nej tak’ til nyhedsbreve, fordi de ikke vil spammes ned flere gange om ugen. Hvis du derimod kun har tænkt dig at sende et nyhedsbrev om måneden, vil det derfor kun være en fordel at oplyse dette fra start.

Er du nysgerrig efter mere?

© 2017- 2020 Advertime - Alle rettigheder forbeholdes.