Søgemaskineoptimering

baggrundsbillede

Har du brug for hjælp til søgemaskineoptimering?

Søgemaskineoptimering / SEO er et markedsføringsredskab, der er meget svært at komme uden om, hvis du ønsker succes online. Når vi i Advertime taler om succes online med søgemaskineoptimering betyder det, at din hjemmeside er synlig og i top på Google – og ikke mindst, at du får en genereret trafik til din hjemmeside.

For at du kan vurdere om søgemaskineoptimering er noget, du ønsker Advertimes hjælp til, vil vi derfor i de kommende tekstafsnit gå i dybden med hvad søgemaskineoptimering er, og hvorfor det kan være relevant for din virksomhed.

søgemaskineoptimering

Hvad er SEO?

Kært barn har mange navne, og det har SEO også. SEO er en forkortelse for det engelske ‘Search Engine Optimization’, og kendes også på dansk som ‘søgemaskineoptimering’.

Søgemaskineoptimering er en overordnet betegnelse for alle elementerne der ligger bag, når en hjemmeside reguleres og optimeres, så hjemmesiden opnår bedre placeringer i søgeresultater på Google (dvs. alle de resultater, som ikke er betalingsannoncer).

Og hvorfor er det så vigtigt at komme til tops på Google?

Jo, ser du. Jo flere der finder dig på Google, desto større er din mulighed for at øge dit salg. Så jo bedre du og din virksomhed ligger placeret på Google, jo mere sandsynligt er det altså også, at potentielle kunder klikker ind på din hjemmeside før andres.

I Danmark arbejder vi primært med at opnå gode søgeresultater på Google, fordi det er den søgemaskine, hvor de danske brugere er, og som de suverænt bruger.

Hvorfor kan SEO være relevant for din virksomhed?

Når vi i Advertime arbejder med SEO, arbejder vi bl.a. med at tilpasse din tekst og hjemmeside med de rigtige ord, keywords og vendinger, således man giver søgemaskiner som Google så mange informationer som muligt om teksten.

På den måde kan maskinen derefter lettere parre potentielle kunders Google-søgninger med teksterne fra din hjemmeside. I sidste ende betyder det, at din placering på Google ryger højere på end hidtil, idet vi med SEO skaber en masse organisk trafik.

I Advertime hjælper vi dig derfor med at SEO-optimere din hjemmeside, så din hjemmeside og dertilhørende tekster er tilpasset dét, dine kunder og målgruppe søger på. På samme måde tilpasser vi din hjemmesides indhold, så den er modtagerorienteret og relevant for både nye og allerede eksisterende kunder.

SEO er en investering for din virksomhed

Arbejdet med SEO er både simpelt og avanceret, idet der findes mange former for SEO og måder man kan arbejde med at skabe organisk vækst. Når der ligger mange metoder og processer bag søgeoptimerings-arbejdet, kan det derfor også være en god idé at indhente professionel hjælp, hvis du ikke ved, hvor du skal starte.

I Advertime laver vi sammen med dig en fælles og effektiv SEO-strategi, hvor vi tager udgangspunkt i din nuværende situation kontra dine ønsker, behov og mål for din hjemmeside og din virksomhed. Det kan derudover være en rigtig god investering for din virksomhed, hvis du vælger at få professionel hjælp til SEO. Gevinsten af en fuldt ud optimeret hjemmeside kan nemlig øge dit salg, når din synlighed øges og din trafik på hjemmesiden stiger.

På den måde får du de penge, du har lagt i det professionelle SEO-arbejde igen i form af et øget salg.Opsummering: Du skal bruge SEO, hvis du ønsker at komme i top på Google og at få en masse trafik til din hjemmeside. Med SEO øger du din virksomheds synlighed og konkurrenceevne, som i sidste ende fører til mere trafik og dermed mere salg.

søgemaskineoptimering


Lokal søgemaskineoptimering

Har du en lokal virksomhed? Så er lokal SEO relevant for dig.

Du kender det formentlig: Du søger efter en lokal ydelse på Google og der dukker en masse søgeresultater op med henvisninger til virksomheder.

Søger du eksempelvis på en branche eller et erhverv eventuelt i kombination med en geografisk lokation, så vil du typisk få et søgeresultat, der inkluderer hjemmesider der er specifikke for dit lokalområde.

Det er derfor helt afgørende for din lokale forretning, at du ligger højt oppe på de lokale søgninger. For jo højere du ligger hos Google på de lokale søgninger, jo mere trafik får du til din hjemmeside. Ved at ligge højt på disse søgninger, vil du få fat i kunder, som søger meget målrettet efter den ydelse som du leverer, og ønsker den i lige netop dit lokalområde.

Med vores hjælp sørger vi for, at din virksomhed er synlig og let tilgængelig når din målgruppe søger efter dine produkter i dit lokalområde

4 konkrete ting vi i Advertime kan hjælpe dig med mht. SEO

SEO-strategi

Når man arbejder med søgemaskineoptimering, er der flere indsatsområder og prioriteringer, som man bør tage højde for, inden man går i gang med sin søgemaskineoptimering. Det kan sommetider være svært at vurdere, hvor man skal starte for ikke at spilde sin dyrebare tid.

Derfor kan det være oplagt at søge professionel hjælp til at udbygge en SEO-strategi, så du sikrer, at din virksomheds arbejde med SEO er værdifuldt og effektivt.

Ud fra dine ønsker og behov kombineret med vores SEO-ekspertise, former vi i Advertime din nye SEO-strategi, der bl.a. sikrer dig, at din hjemmeside bliver synlig for din målgruppe på Google.

Advertimes SEO-strategi tager udgangspunkt i din målgruppe, ligesom den specifikt tager udgangspunkt i brugernes interesser og værdier der har relevans for din virksomheds produkt og ydelser.

Udvælge søgeord

Hvilke søgeord/ keywords bruger din målgruppe? Måske ved du det, eller måske tror du, at du ved det – men det er desværre ikke nok at gætte sig frem til, hvad dine kunder søger på, hvis du vil til tops hos Google.

De rigtige keywords og søgeord har stor betydning for, hvor mange og ikke mindst hvem der finder frem til din virksomhed i søgemaskinerne. Hvorfor ikke lade din målgruppe nemt finde frem til din hjemmeside i første hug?

Advertimes ekspertviden og søgeordsværktøjer sikrer dig, at vi finder og anvender de mest effektive og optimale søgeord og keywords inden for din branche, målgruppe, produkter og services.

Tekstoptimering

Din hjemmesides form og indhold skal leveres på en overbevisende måde, både ift. dine besøgende potentielle kunder og over for søgemaskiner som Google.

Advertime hjælper dig med at udforme unikke og overbevisende tekster til din hjemmeside, som falder i god jord hos både kunder og Google.

Vi hjælper dig med at sætte de rette ord og keywords på dine tanker, idéer og services, ligesom vi også SEO-optimerer dine nuværende tekster på din hjemmeside.

På den måde sikrer du dig, at dine tekster er af høj kvalitet og falder i Googles smag, således din hjemmeside kan blive placeret højere.

four - SEO svendborg

Linkbuilding

Når det kommer til SEO og målet om at ramme til tops i rankingen (placering) på Google, er der enormt mange faktorer der påvirker Googles algoritme, som bl.a. afgør din virksomheds placering. Faktisk består Googles algoritme af over 350 forskellige faktorer, som påvirker den score der placerer hjemmesider på Googles søgeresultater.

I den forbindelse er links et rigtig effektivt værktøj, når man vil til tops på Google. Det er det, fordi Googles søgemaskine opfatter links som en anbefaling, og Google opfanger derfor links som et positivt signal, hvilket de ‘ranker’ højere end sider der aldrig besøges.

Foruden en værdi som popularitet, kan links også ifølge Google medføre værdi i form af relevans og troværdighed. Derfor er links værdifulde, når det kommer til søgemaskineoptimering.

I Advertime hjælper vi dig med at lave effektiv linkbuilding, hvilket man kan gøre på forskellige måder. F.eks. hjælper vi dig som allerede nævnt med at lave godt og søgeoptimeret indhold (content) til din hjemmeside, der er tilpasset til din helt specifikke og rigtige målgruppe – hvilket har stor betydning for et værdifuldt arbejde med linkbuilding.

Hvad er off-page SEO og on-page SEO?

Der findes primært to former for SEO, der er fundamentet for søgeoptimering. Der findes off-page SEO og on-page SEO, som faktisk lidt forklarer sig selv ud fra navnet.

Off-page SEO er eksternt og sker uden for din hjemmeside. Kort sagt er off-page SEO alt det uden for, der skaber trafik til din hjemmeside – F.eks. linkbuilding og links fra andre sider.

On-page SEO er altså dét på siden, og er den tekniske SEO- optimering. On-page SEO kan f.eks. være SEO-tekster og det optimerede tekstindhold på hjemmesiden, der er i høj kvalitet og modtagerorienteret. Derudover kan on-page SEO også være, at vi sikrer, at du ikke har døde links på hjemmesiden og at dine titler og beskrivelser er optimerede.

Hvis du nu tænker: “Hvad er et dødt link?”, så indikerer navnet det ret godt.

Et dødt link (dead link/ broken link) er et link, som fører brugeren hen på en server eller website, der er permanent utilgængelig. Så hvis du nogensinde er gået ind på en side, hvor du er blevet mødt af fejlmeldingen “404 not found”, er det fordi, du er stødt på et dødt link. Ift. søgeoptimering er det vigtigt at undgå døde links, da det ingen vegne fører at have ikke-brugbare links.

Skal vi komme i gang med SEO arbejdet?

© 2017- 2020 Advertime - Alle rettigheder forbeholdes.